WARSZTATY pn. Przemoc i agresja"
Archiwum » 2016 2017 2018 2019 » WARSZTATY pn. Przemoc i agresja"
,, Przemoc jest straszna, przemoc to choroba,
okrutne czyny, czasem nawet słowa,
ogarnia wszystkich, winnych i bez winy,
nie szukajmy zemsty, szukajmy przyczyny.’’
Wzorem lat ubiegłych również i w tym roku szkolnym w naszej szkole przeprowadzone zostały warsztaty profilaktyczne pod hasłem ,, Przemoc i agresja'' . Tym razem hasłem wiodącym była agresja i te zachowania, które często jej towarzyszą. Akcja swoim zasięgiem objęła wszystkich uczniów.
Głównym celem obchodów było wdrożenie do działań profilaktycznych na rzecz bezpieczeństwa uczniów w szkole i poza nią. Pozostałe cele jakie sobie założyliśmy były następujące:
Podsumowując można zauważyć, iż warto podejmować działania, które pozytywnie wpływają na relacje pomiędzy nauczycielami, uczniami w klasie i szkole, oraz ich rodzicami. Dostarczenie uczniom wiedzy o sposobach zapobiegania agresji, stworzenie jasnych reguł zwalczania zachowań agresywnych, a także utrwalenie zachowań nieagresywnych poprawiło w wielu przypadkach relacje koleżeńskie. Chodzi przecież o to, aby wszyscy w szkole czuli się bezpiecznie.
Pedagog
Małgorzata Chlastawa
okrutne czyny, czasem nawet słowa,
ogarnia wszystkich, winnych i bez winy,
nie szukajmy zemsty, szukajmy przyczyny.’’
Wzorem lat ubiegłych również i w tym roku szkolnym w naszej szkole przeprowadzone zostały warsztaty profilaktyczne pod hasłem ,, Przemoc i agresja'' . Tym razem hasłem wiodącym była agresja i te zachowania, które często jej towarzyszą. Akcja swoim zasięgiem objęła wszystkich uczniów.
Głównym celem obchodów było wdrożenie do działań profilaktycznych na rzecz bezpieczeństwa uczniów w szkole i poza nią. Pozostałe cele jakie sobie założyliśmy były następujące:
- zwiększenie wrażliwości na krzywdę innych.
- wypracowanie skutecznych sposobów obrony oraz klasowych zasad i umów zapobiegających przemocy.
- zaangażowanie w działania mające na celu wyeliminowanie przyczyn agresji.
- rozwijanie postaw dezaprobaty wobec sprawców przemocy.
- upowszechnienie zasad prawidłowej komunikacji interpersonalnej.
Podsumowując można zauważyć, iż warto podejmować działania, które pozytywnie wpływają na relacje pomiędzy nauczycielami, uczniami w klasie i szkole, oraz ich rodzicami. Dostarczenie uczniom wiedzy o sposobach zapobiegania agresji, stworzenie jasnych reguł zwalczania zachowań agresywnych, a także utrwalenie zachowań nieagresywnych poprawiło w wielu przypadkach relacje koleżeńskie. Chodzi przecież o to, aby wszyscy w szkole czuli się bezpiecznie.
Pedagog
Małgorzata Chlastawa