JĘZYK NIEMIECKI
Zdalne nauczanie » Klasa I » JĘZYK NIEMIECKI
19.05.2020 r.
Dzień dobry, dzisiaj utrwalamy nazwy czynności występujących w szkole. Dla przypomnienia możemy pobawić się z dzieckiem w odgadywanie, jaka to czynność. Rodzice udaje, że pisze, czyta itp. A dziecko odgaduje po niemiecku, lub na odwrót.
Następnie w zeszytach ćwiczeń wykonujemy str. 56.
W razie pytań, proszę pisać. Pozdrawiam
15.05.2020, język niemiecki
Dzień dobry, dzisiaj utrwalamy nazwy czynności wykonywanych w szkole. W celu powtórzenia można wysłuchać jeszcze raz nagrania nr 72 i 73 lub odczytać z dzieckiem zdania z zad A2 na str. 45 w podręczniku. Następnie proszę wykonać str. 55 w zeszytach ćwiczeń.
W razie pytań, proszę pisać. Pozdrawiam
12.05.2020, język niemieckiDzień dobry, dzisiaj poznamy nazwy czynności, które wykonujemy w szkole. Otwieramy podręczniki na str. 45. Przyglądamy się ilustracjom oraz słuchamy nagrania nr 72, następnie 73. Powtarzamy/czytamy nazwy czynności wykonywanych w szkol. Są one zobrazowane na obrazkach w podręczniku
W zeszytach ćwiczeń wykonujemy str. 54.
Przypomnę: Ich lerne Deutsch. Uczę się niemieckiego.
W wolnej chwili proszę by dzieci, porobiły sobie ćwiczenia z udostępnionej lekcji na platformie edu-nect.
W razie pytań, proszę pisać. Pozdrawiam
08.05.2020, język niemiecki
Dzień dobry, proszę by dzieci wykonały załączoną kartę pracy. Jest na niej słownictwo utrwalające nazwy niektórych potraw i napojów, które jakiś czas temu przerabialiśmy.
Przypomnę:
Ich mag-Lubię.
Ich mag nicht-Nie lubię.
W razie pytań, proszę pisać. Pozdrawiam.
05.05.2020, język niemiecki
Dzień dobry, dzisiaj proszę by dzieci wykonały załączoną kartę pracy. Są tam ćwiczenia utrwalające nazwy przyborów szkolnych. Jeśli ktoś z Państwa, nie ma możliwości wydrukowania to proszę by dziecko wypisało sobie te słówka, w miarę możliwości zrobiło zadania z karty w zeszycie lub chociaż ustnie.
W razie pytań, proszę pisać. Pozdrawiam
28.04.2020 r.
Witam serdecznie, dzisiaj w dalszym ciągu utrwalamy nazwy przyborów szkolnych. Na początku nazwijmy wraz z dzieckiem przyboru znajdujące się zazwyczaj w piórniku i w plecaku szkolnym. Można również powtórzyć używając słowniczka obrazkowego (str. 59.w podręczniku).
Następnie wykonujemy ćwicz.5, str.51.
Teraz klikamy w link:
https://www.youtube.com/watch?v=NWC9qDLJh-Q
i oglądamy filmik z serii „Deutsch mit Socke”-tym razem o przyborach szkolnych.
Pozdrawiam, w razie pytań proszę pisać.
Dziś w dalszym ciągu utrwalamy nazwy przyborów szkolnych oraz poznajemy zwrot: „Leih mir bitte…” („Pożycz mi proszę…”)
Proszę, by dzieci otworzyły podręczniki na str. 42 i odsłuchały nagrania numer 67, gdzie w dialogu jest zastosowany zwrot „Leih mir bitte deinen Kuli”-„Pożycz mi proszę twój długopis”
Następnie słuchamy nagrania nr 68. Pojawia się tam zwrot: „Gib mir mein Lineal zurück”-„Oddaj mi moją linijkę”.
Po wysłuchaniu odczytujemy z dzieckiem dialogi i w razie potrzeby tłumaczymy je dziecku.
W materiałach ćwiczeniowych wykonujemy ćwicz. 3 i 4 str. 51.
Zdj. ćwicz. 3 i 4 przesyłamy do 24.04.2020 na adres: deutschisttoll@interia.pl
Pozdrawiam serdecznie, w razie pytań proszę pisać.
17.04.2020 r.
Witam serdecznie, dziś chciałabym by dzieci utrwaliły niemieckie nazwy poznanych już przyborów szkolnych. Zachęcam do odsłuchania jeszcze raz nagrania nr 65 i 66 z płyty i powtórzenia z dzieckiem nazw przyborów szkolnych (str. 41 w podręczniku). Można pobawić się w tzw. „Ciepło zimno” po niemiecku. Na lekcji dzieci chętnie brały w zabawie udział. Bawimy się w ten sposób, że chowamy jakąś rzecz ( w tym przypadku coś z przyborów szkolnych dziecka), dziecko oczywiście na tą chwilę wychodzi z pokoju. Po chwili, gdy dziecko już wejdzie mówimy nazwę danego przyboru szkolnego (np. „die Schere”-nożyczki) po cichu-gdy dziecko znajduje się daleko od ukrytego przedmiotu lub głośno- gdy dziecko jest blisko „celu”. Oczywiście później może nastąpić zamiana-rodzic szuka danego przedmiotu a dziecko powtarza jego nazwę głośno lub cicho.
Następnie proszę, by dzieci wykonały w materiałach ćwiczeniowych ćwicz. 1 i 2 na str. 50.
Zdjęcie strony 50 przesyłamy do 21.04.2020 na adres mailowy: deutschisttoll@interia.pl
Pozdrawiam, w razie pytań-proszę pisać.
1.Witam Państwa serdecznie. Proszę, by dzieci dziś w zeszytach narysowały piękną pisankę, przyozdobiły ją i podpisały: das Osterei-pisanka.
2. Proszę, by również zaplanowały kartkę wielkanocną, narysowały ją w zeszytach i napisały Życzenia: „Frohes Osterfest” –„Wesołych Świąt Wielkanocnych”.
3. Otwieramy link i słuchamy piosenki zajączka wielkanocnego (der Osterhase-zając wielkanocny):
ttps://www.youtube.com/watch?v=TFfdjkUrrDE&fbclid=IwAR0GMoqDZfgbg_pT5Z6VCPwCBP7vHyHGhxdQax6nnxMpdm0JZ4RrWdryQaY
4. Chętne dzieci mogą otworzyć sobie podręczniki na str. 57 i odsłuchać nagrania nr 89 płyty. Pojawia się tam zajączek wielkanocny (der Osterhase), który przynosi dzieciom prezenty.
5. Pozdrawiam i życzę wszystkim spokojnych Świąt Wielkiej NocyW razie pytań proszę pisać.
03.04.2020 r., język niemiecki
31.03.2020 Poznajemy nazwy przyborów szkolnych w języku niemieckim
1.Proszę, by dzieci otworzyły podręczniki na str. 41 i odsłuchały (dowolną ilość razy)nagrania nr 65, w którym Miś Theo rozmawia o przyborach szkolnych.
2. Proszę by dzieci wysłuchały nagrania 66 i powtórzyły nazwy przyborów szkolnych. Następnie by, postarały się same odczytać nazwy przyborów szkolnych znajdujących się na str. 41.
Jeśli ktoś nie ma możliwości odsłuchania płyty to dziecko tylko z pomocą rodzica odczytuje przybory szkolne.
3. Dzieci piszą w zeszytach „Schulsachen” (przybory szkolne) i rysują swój piórnik i jego wyposażenieJ
Pozdrawiam, w razie pytań proszę pisać