JĘZYK NIEMIECKI

Zdalne nauczanie  » Klasa I » JĘZYK NIEMIECKI


22.05.2020 r.

 
Dzień dobry, dzisiaj w dalszym ciągu utrwalamy nazwy czynności wykonywanych w szkole.
W zeszytach ćwiczeń wykonujemy str. 57 i 58.
Pozdrawiam. W razie pytań, proszę pisać.

19.05.2020 r.

Dzień dobry, dzisiaj utrwalamy nazwy czynności występujących w szkole. Dla przypomnienia możemy pobawić się z dzieckiem w odgadywanie, jaka to czynność. Rodzice udaje, że pisze, czyta itp. A dziecko odgaduje po niemiecku, lub na odwrót.
Następnie w zeszytach ćwiczeń wykonujemy str. 56.
W razie pytań, proszę pisać. Pozdrawiam


15.05.2020, język niemiecki

Dzień dobry, dzisiaj utrwalamy nazwy czynności wykonywanych w szkole. W celu powtórzenia można wysłuchać jeszcze raz nagrania nr 72 i 73 lub odczytać z dzieckiem zdania z zad A2 na str. 45 w podręczniku. Następnie proszę wykonać str. 55 w zeszytach ćwiczeń.

W razie pytań, proszę pisać. Pozdrawiam

12.05.2020, język niemiecki

Dzień dobry, dzisiaj poznamy nazwy czynności, które wykonujemy w szkole. Otwieramy podręczniki na str. 45. Przyglądamy się ilustracjom oraz słuchamy nagrania nr 72, następnie 73. Powtarzamy/czytamy nazwy czynności wykonywanych w szkol. Są one zobrazowane na obrazkach w podręczniku

W zeszytach ćwiczeń wykonujemy str. 54.

Przypomnę: Ich lerne Deutsch. Uczę się niemieckiego.

W wolnej chwili proszę by dzieci, porobiły sobie ćwiczenia z udostępnionej lekcji na platformie edu-nect.

W razie pytań, proszę pisać. Pozdrawiam


08.05.2020, język niemiecki

Dzień dobry, proszę by dzieci wykonały załączoną kartę pracy. Jest na niej słownictwo utrwalające nazwy niektórych potraw i napojów, które jakiś czas temu przerabialiśmy.
Przypomnę:
Ich mag-Lubię.
Ich mag nicht-Nie lubię.
W razie pytań, proszę pisać. Pozdrawiam.


05.05.2020, język niemiecki

Dzień dobry, dzisiaj proszę by dzieci wykonały załączoną kartę pracy. Są tam ćwiczenia utrwalające nazwy przyborów szkolnych. Jeśli ktoś z Państwa, nie ma możliwości wydrukowania to proszę by dziecko wypisało sobie te słówka, w miarę możliwości zrobiło zadania z karty w zeszycie lub chociaż ustnie.
W razie pytań, proszę pisać. Pozdrawiam


28.04.2020 r.

Dzień dobry, dzisiaj nadal utrwalamy nazwy przyborów szkolnych oraz śpiewamy.
Otwieramy podręczniki na str. 43. Jest tam piosenka pt. „Wo ist mein Ball?”(„Gdzie jest moja piłka”).
Przyglądamy się obrazkowi na str. 43, nazywamy z dzieckiem przybory szkolne znajdujące się na drzewie.
Następnie słuchamy dowolną ilość razy nagrania nr 69. Fajnie jeśli dziecko ma ochotę powtarzać słowa, pośpiewać.
Proszę wykonać ćwicz. 9 i 10 na str. 53. oraz ćwicz. 6 na str. 52
W razie pytań, proszę pisać. Pozdrawiam

 
24.04.2020 r.

 

Witam serdecznie, dzisiaj w dalszym ciągu utrwalamy nazwy przyborów szkolnych. Na początku nazwijmy wraz z dzieckiem przyboru znajdujące się zazwyczaj w piórniku i w plecaku szkolnym. Można również powtórzyć używając słowniczka obrazkowego (str. 59.w podręczniku).

Następnie wykonujemy ćwicz.5, str.51.

Teraz klikamy w link:

https://www.youtube.com/watch?v=NWC9qDLJh-Q

i oglądamy filmik z serii „Deutsch mit Socke”-tym razem o przyborach szkolnych.

Pozdrawiam, w razie pytań proszę pisać.

 

21.04.2020 r.

Dziś w dalszym ciągu utrwalamy nazwy przyborów szkolnych oraz poznajemy zwrot: „Leih mir bitte…” („Pożycz mi proszę…”)

Proszę, by dzieci otworzyły podręczniki na str. 42 i odsłuchały nagrania numer 67, gdzie w dialogu jest zastosowany zwrot „Leih mir bitte deinen Kuli”-„Pożycz mi proszę twój długopis”

Następnie słuchamy nagrania nr 68. Pojawia się tam zwrot: „Gib mir mein Lineal zurück”-„Oddaj mi moją linijkę”.

Po wysłuchaniu odczytujemy z dzieckiem dialogi i w razie potrzeby tłumaczymy je dziecku.

W materiałach ćwiczeniowych wykonujemy ćwicz. 3 i 4 str. 51.

Zdj. ćwicz. 3 i 4 przesyłamy do 24.04.2020 na adres: deutschisttoll@interia.pl

Pozdrawiam serdecznie, w razie pytań proszę pisać.

 

17.04.2020 r.

Witam serdecznie, dziś chciałabym by dzieci utrwaliły niemieckie nazwy poznanych już przyborów szkolnych. Zachęcam do odsłuchania jeszcze raz nagrania nr 65 i 66 z płyty i powtórzenia z dzieckiem nazw przyborów szkolnych (str. 41 w podręczniku). Można pobawić się w tzw. „Ciepło zimno” po niemiecku. Na lekcji dzieci chętnie brały w zabawie udział. Bawimy się w ten sposób, że chowamy jakąś rzecz ( w tym przypadku coś z przyborów szkolnych dziecka), dziecko oczywiście na tą chwilę wychodzi z pokoju. Po chwili, gdy dziecko już wejdzie mówimy nazwę danego przyboru szkolnego (np. „die Schere”-nożyczki) po cichu-gdy dziecko znajduje się daleko od ukrytego przedmiotu lub głośno- gdy dziecko jest blisko „celu”.  Oczywiście później może nastąpić zamiana-rodzic szuka danego przedmiotu a dziecko powtarza jego nazwę głośno lub cicho.

Następnie proszę, by dzieci wykonały w materiałach ćwiczeniowych ćwicz. 1 i 2 na str. 50.

Zdjęcie strony 50 przesyłamy do 21.04.2020 na adres mailowy: deutschisttoll@interia.pl

Pozdrawiam, w razie pytań-proszę pisać.

 

07.04.2020 r, język niemiecki

1.Witam Państwa serdecznie. Proszę, by dzieci dziś w zeszytach narysowały piękną pisankę, przyozdobiły ją i podpisały: das Osterei-pisanka.
2. Proszę, by również zaplanowały kartkę wielkanocną, narysowały ją w zeszytach i napisały Życzenia: „Frohes Osterfest” –„Wesołych Świąt Wielkanocnych”.
3. Otwieramy link i słuchamy piosenki zajączka wielkanocnego (der Osterhase-zając wielkanocny):
ttps://www.youtube.com/watch?v=TFfdjkUrrDE&fbclid=IwAR0GMoqDZfgbg_pT5Z6VCPwCBP7vHyHGhxdQax6nnxMpdm0JZ4RrWdryQaY
4. Chętne dzieci mogą otworzyć sobie podręczniki na str. 57 i odsłuchać nagrania nr 89 płyty. Pojawia się tam zajączek wielkanocny (der Osterhase), który przynosi dzieciom prezenty.
5. Pozdrawiam i życzę wszystkim spokojnych Świąt Wielkiej NocysmileyW razie pytań proszę pisać.


03.04.2020 r., język niemiecki

1.Dzisiaj utrwalimy nazwy przyborów szkolnych. Proszę, by dzieci nazwały po niemiecku przybory znajdujące się w narysowanym przez nie piórniku. Piórnik był rysowany w zeszycie na poprzedniej lekcji.  Dla ułatwienia mogą oczywiście odczytywać nazwy ze str. 41 w podręczniku
2. Następnie proszę dla utrwalenia zrobić ćwicz. 1 i 2 do lekcji 10 w zeszycie ćwiczeń.
W razie pytań/ wątpliwości proszę pisać. Życzę miłej pracy oraz dużo zdrowia.

31.03.2020 Poznajemy nazwy przyborów szkolnych w języku niemieckim


1.Proszę, by dzieci otworzyły podręczniki na str. 41 i odsłuchały (dowolną ilość razy)nagrania nr 65, w którym Miś Theo rozmawia o przyborach szkolnych.
2. Proszę by dzieci wysłuchały nagrania 66 i powtórzyły nazwy przyborów szkolnych. Następnie by, postarały się same odczytać nazwy przyborów szkolnych znajdujących się na str. 41.
Jeśli ktoś nie ma możliwości odsłuchania płyty to dziecko tylko z pomocą rodzica odczytuje przybory szkolne.
3. Dzieci piszą w zeszytach „Schulsachen” (przybory szkolne) i rysują swój piórnik i jego wyposażenieJ
 
Pozdrawiam, w razie pytań proszę pisaćsmiley