INFORMACJA Z REALIZACJI PROGRAMU ,,AKTYWNA TABLICA”

Strona główna » INFORMACJA Z REALIZACJI PROGRAMU ,,AKTYWNA TABLICA”

  1. Nauczyciele uczestniczyli  w szkoleniu z obsługi i zastosowania w nauczaniu tablicy multimedialnej, monitora.
  2. Uczestnictwo nauczyciela w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu, w tym:
  1. Udział nauczyciela w spotkaniach organizowanych w ramach międzyszkolnych sieci współpracy nauczycieli na portalach: ,,Nauczyciele stosujący TIK”, ,,Aktywna Tablica”, ,,Aktywna Tablica inspiracje”.
  2. Zorganizowano w szkole, w ramach uczestnictwa w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, dwie lekcje otwartych z wykorzystaniem TIK w nauczaniu:
- Marcelina Król ,,Liczenie pieniędzy” kl. I, ilość uczniów 12
- Marcelina Król ,,Segregacja odpadów” kl. I, ilość uczniów 12
 
  1. Dzielenie się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami z innymi nauczycielami przez udostępnienie w międzyszkolnej sieci współpracy opracowanych scenariuszy zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem TIK, przykładów dobrych praktyk – opracowanie i publikacja scenariuszy zajęć z wykorzystaniem TIK ,,Liczenie pieniędzy” w kl. I. Udział w konkursie ,,Esprit 2 x3”
  1. Wyznaczono szkolnego e-koordynatora, którym jest p. Marcelina Król oraz powołani nauczycielski zespół samokształceniowy.
  2. W każdej klasie nauczyciele uczący wykorzystują TIK (monitor multimedialny, rzutnik) na zajęciach w liczbie co najmniej 5h tygodniowo. Dzięki temu zajęcia są bardziej atrakcyjne, uczniowie szybciej przyswajają wiedzę i częściej korzystają z internetu. Nauczyciele zaś szybciej przygotowują materiały edukacyjne na zajęcia i mogą łatwiej sprawdzić wiedzę i umiejętności uczniów zdobyte na poprzednich zajęciach.
  3. Szkoła przystąpiła do programu EduNect (wykorzystującego TIK), z którym nauczyciele pracują na zajęciach, uczniowie wykorzystują go w pracach domowych. Mają również możliwość udziału w różnych konkursach.
  4. Szkoła uczestniczyła w Europejskim Tygodniu Kodowania – Code Week – inicjatywa polegała na wykorzystaniu programowania i umiejętności cyfrowych wśród uczniów. W szkole organizowane były wydarzenia związane z programowaniem wykorzystując zakupiony sprzęt.
  5. Szkoła przystąpiła do Ogólnopolskiego konkursu OSEWyzwanie. Dzięki wykonaniu projektu SmartSzkoły” wygraliśmy mobilną pracownię multimedialną.
  6. Uczniowie klasy I są laureatami w konkursie organizowanym przez OSE - ,,Smartfon w książce czy książka w smartfonie”? – Projekt-Inspiracja. Zadanie konkursowe polegało na opracowaniu scenariusza gry planszowej związanej z tematyką lektury szkolnej. Nagrodą w konkursie jest sprzęt elektroniczny.
  7. W szkole realizowane są dwie innowacje pedagogiczne ,,Czytam z klasą lekturki spod chmurki” – ogólnopolski projekt edukacyjny wspierający rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas  I-III”. W ramach innowacji uczniowie klasy I czytają wybrane lektury i realizują zadania wykorzystując m. in. programy dołączone do tablicy interaktywnej, programy  komputerowe      i aplikacje edukacyjne.
,,Uczymy dzieci programować” – program realizowany jest w oddziale przedszkolnym. Poprzez wykorzystanie nowych technologii, dzieci rozwijają logiczne myślenie, koncentrację, dostrzegają prawidłowości i schematy kształtują kompetencje miękkie. Dzieci podczas kodowania pracują na tablicy multimedialnej z robotami oraz na macie do kodowania. Elementy realizowanego programu wprowadzane są do zajęć z zakresu edukacji matematycznej, językowej, artystycznej i ruchowej. Zwiększa to atrakcyjność i podnosi efektywność prowadzonych zajęć.
  1. Uczniowie klasy I  zdobyli I miejsce w konkursie organizowanym przez Ministerstwo Środowiska ,,Piątka za segregację. Jestem superbohaterem, bo segreguje odpady”. Uczniowie poszerzali swoją wiedzę o segregacji odpadów poprzez wykorzystanie technologii TIK, następnie stworzyli pracę plastyczną. Dzięki wygranej w konkursie Szkoła zyskała kolejny ekran interaktywny.
  2. Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej pani Marcelina Król uczestniczy w projekcie OSEhero Projekt polega na rozwoju nauczania z zastosowaniem nowoczesnych technologii. Nauczyciel został zgłoszony do inicjatywy ,,Szukamy Supernauczycieli OSEhero – bohaterów nowych technologii w szkole”.
  3. Uczniowie klasy I realizują ogólnopolski program edukacyjny – Akademia Bezpiecznego Puchatka. Dzieci poznają zasady bezpieczeństwa w czterech sferach: na drodze, w domu,                        w szkole oraz w Internecie. W trakcie realizacji programu wykorzystywane są materiały w formie elektronicznej (gry, filmy itp.)