Materiały do pracy z j ęzyka niemieckiego dla ucz. k. I-VIII

Strona główna » Materiały do pracy z j ęzyka niemieckiego dla ucz. k. I-VIII

Język niemiecki

 

Kl. I

- Słuchamy z płyty piosenek z rozdziałów 1-9.

-Wykonujemy w zeszycie ćwiczeń pozostałe zadania z rozdział 9 („Meine Familie”)

-Bawimy się odgadując słówka ze słowniczka obrazkowego, który jest na końcu podręcznika

-Oglądamy serię filmików „Deutsch mit Socke”.

-Wykonujemy udostępnione lekcję na portalu Edu nect.

 

Kl. II

-Słuchamy piosenek z płyty z rozdziałów 1-7.

-Wykonujemy w zeszycie ćwiczeń pozostałe ćwiczenia z rozdziału 7 („Theo geht einkaufen”)

-Bawimy się odgadując słówka ze słowniczka obrazkowego, który jest na końcu podręcznika

-Oglądamy serię filmików „Deutsch mit Socke”.

-Wykonujemy udostępnione lekcję na portalu Edu nect.

 

Kl.III

-Słuchamy piosenek z rozdziałów 1-7.

-Jeśli któreś ćwiczenie w materiałach ćwiczeniowych z rozdziału 7 jest niewykonane to je uzupełniamy.

-Bawimy się odgadując słówka ze słowniczka obrazkowego, który jest na końcu podręcznika

-Oglądamy serię filmików „Deutsch mit Socke”.

-Wykonujemy udostępnione lekcję na portalu Edu nect.

 

Kl. V

-Powtarzamy wszystkie zwroty/słówka z rozdziału 4 (ze szczególnym uwzględnieniem zwrotów z „Nimm mich mit!”).

-Powtarzamy zagadnienia z rozdziału 4 zawarte w „Eine Prise Grammatik” (Obok zwrotów „Nimm mich mit!”-po prawej stronie na dole). Utrwalamy odmiany czasowników, reguły gramatyczne zapisane w zeszycie przedmiotowym.

-Czytamy Lesezauber pt. „Marie und ihre Pflichten” (str.84 w podręczniku)oraz wykonujemy w zeszycie zadania, które znajdują się pod tekstem. (zad. 1 – nie zaznaczamy, lecz wypisujemy w zeszycie nazwy czynności)

-Wykonujemy zadania Storyline na str.85 w podręczniku (słuchamy nagrania z płyty (CD 2, nagranie Nr 18)

-Wykonujemy udostępnione lekcje na portalu Edu nect.

-Osoby, które są chętne by wziąć udział w konkursie Edu nect o krajach niemieckojęzycznych przygotowują się do konkursu (Konkurs odbędzie się w późniejszym terminie). Materiały do konkursu dostępne są na stronie edu nect.

 

Kl. VI

-Powtarzamy wszystkie zwroty/słówka z rozdziału 4 (ze szczególnym uwzględnieniem zwrotów z „Nimm mich mit!”).

-Powtarzamy zagadnienia z rozdziału 4 zawarte w „Eine Prise Grammatik” (Obok zwrotów „Nimm mich mit!”-po prawej stronie na dole). Utrwalamy odmiany czasowników, reguły gramatyczne zapisane w zeszycie przedmiotowym.

-Przepisujemy do zeszytu i tłumaczymy zwroty „Nimm mich mit!” do lekcji 7 i 8. (Na końcu podręcznika przetłumaczone są całe zwroty)

-Słuchamy z nagrań z rozdziału 4 (www.wszpwn.pl/strefa-ucznia, kod dostępu 63689

-Czytamy „Lesezauber” po rozdziale 4 oraz wykonujemy do niego zadania w zeszycie przedmiotowym.

-Wykonujemy zad. Do „Storyline” po rozdziale 4.

- Osoby, które są chętne by wziąć udział w konkursie Edu nect o krajach niemieckojęzycznych przygotowują się do konkursu (Konkurs odbędzie się w późniejszym terminie). Materiały do konkursu dostępne są na stronie edu nect.

 

Kl. VII

- Utrwalamy użycie czasu przeszłego Perfekt (jeśli jakieś ćwiczenie w zeszycie ćwiczeń z lekcji 1, rozdział 4 nie jest wykonane to je uzupełniamy)

-Podręcznik, str. 92, czytamy „Grammatik 4” i wykonujemy w zeszycie zadanie 5, str. 92 oraz 6a i 6b str. 93.

-Wykonujemy w materiałach ćwiczeniowych ćwiczenia do lekcji 2 (rozdział 4).

- Osoby, które są chętne by wziąć udział w konkursie Edu nect o krajach niemieckojęzycznych przygotowują się do konkursu (Konkurs odbędzie się w późniejszym terminie). Materiały do konkursu dostępne są na stronie edu nect.

-Wykonujemy udostępnione lekcje na portalu edu nect.

-Oglądamy filmiki do nauki niemieckiego z serii „Erste Wege in Deutschland”.

 

Kl. VIII

-Utrwalamy słówka związane z ekologią (rozdział 4, lekcje 1)

-Wykonujemy w materiałach ćwiczeniowych zadania do lekcji 1, rozdział 4)

--Oglądamy filmiki do nauki niemieckiego z serii „Erste Wege in Deutschland”.

- Osoby, które są chętne by wziąć udział w konkursie Edu nect o krajach niemieckojęzycznych przygotowują się do konkursu (Konkurs odbędzie się w późniejszym terminie). Materiały do konkursu dostępne są na stronie edu nect.

Uczniowie, którzy piszą EGZAMIN ÓSMOKLASISTY Z JĘZ.NIEMIECKIEGO:

-Osoby, które posiadają własne Arkusze Ósmoklasisty uzupełniają je do końca, pozostałe osoby wykonują w domu wszystkie otrzymane ode mnie wcześniej arkusze.

-Utrwalamy zwroty potrzebne do napisania maila w jęz.niemieckim (kserówka) oraz powtarzamy „10 przydatnych zwrotów na Egz. Ósmoklasity ”(kserówka).

-Piszemy na kartce wypowiedź (50-120 słów) na temat : Jesteś na szkolnej wymianie międzynarodowej. W e-mailu do kolegi z Niemiec:

poinformuj, w jaki sposób spędzasz czas podczas wymiany

opisz dom, w którym gościsz

napisz, jakie zwyczaje rodziny, u której mieszkasz, najbardziej Ci się podobają.

W razie pytań proszę o kontakt: Agnieszka Małek-Jakubczyc

deutschisttoll@interia.pl